موظف نمودن وزارت راه و ترابري به اجراي طرحهاي راه و راه آهن و احداث فرودگاه در استان خراسان رضوي
مصوب 1387,01,22
*)از آنجا كه اين مقرره موجد حق و تكليف براي عموم نبوده و با توجه به اينكه تأخير در اجراي مقرره توسط دستگاه اجرايي خلاف مصلحت عمومي است و دليلي بر آن وجود ندارد و آيين نامه داخلي دولت نيز كاشف اين معناست، لذا تاريخ اجرا همان تاريخ ابلاغ است.
*)اين تصويبنامه به موجب بند 133 پيوست 2 مصوبه شماره 156680 /ت58411هـ مورخ 27 /12 /1399 با موضوع تصويب نامه تنقيحي هيأت وزيران در موضوع حمل و نقل ريلي (راه آهن) معتبر اعلام شده است.
*)با توجه به متن موقت ميباشد.
هيئت وزيران در جلسه مورخ 22 /1 /1387كه در مركز استان خراسان رضوي تشكيل شد، موافقت نمود:
وزارت راه و ترابري موظف است با هماهنگي معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييسجمهور و همكاري استانداري خراسان رضوي و با رعايت قوانين و مقررات مربوط نسبت به اجراي تصميمات زير اقدام نمايد:
1- صدور مجوز اجراي قطار سريعالسير تهران - مشهد به صورت مگلو (Maglev) به روش BOT در سال 1387 با تضمينهاي لازم براي بازگشت سرمايه.
*)اين تصويبنامه به موجب بند 133 پيوست 2 مصوبه شماره 156680 /ت58411هـ مورخ 27 /12 /1399 با موضوع تصويب نامه تنقيحي هيأت وزيران در موضوع حمل و نقل ريلي (راه آهن) معتبر اعلام شده است.
2- اختصاص مبلغ صد و پنجاه ميليارد (150000000000) ريال جهت شروع عمليات برقي كردن راه آهن مشهد - تهران از محل اعتبارات شركت راه آهن در سال 1387.
*)اين تصويبنامه به موجب بند 133 پيوست 2 مصوبه شماره 156680 /ت58411هـ مورخ 27 /12 /1399 با موضوع تصويب نامه تنقيحي هيأت وزيران در موضوع حمل و نقل ريلي (راه آهن) معتبر اعلام شده است.
3(منسوخه 27ˏ12ˏ1399)- اختصاص اعتبار موردنياز جهت مطالعه عمليات اجرايي راه آهن مشهد – گرگان در سال 1387 و شروع عمليات اجرايي پس از طي مراحل قانوني موضوع آييننامه اجرايي ماده (32) قانون برنامه چهارم توسعه در سال 1388
4- مطالعه احداث فرودگاه شهيد مدرس در سال 1387 پس از طي مراحل قانوني موضوع آيين نامه اجرايي ماده (32) قانون برنامه چهارم توسعه و شروع عمليات اجرايي در سال 1388.
5- ادامه عمليات اجرايي آزادراه كنارگذر شمالي مشهد با پرداخت حق السهم وزارت راه و ترابري در پروژه مذكور در سال 1387 به هر ميزان كه طرفين مشاركت، سرمايه گذاري نمايند.
6- صدور مجوز ادامه كنارگذر شمالي مشهد تا قوچان با مشاركت وزارت راه و ترابري، آستان قدس رضوي و بانك ملي ايران.
7- اختصاص مبلغ پنجاه ميليارد (50000000000) ريال جهت شروع احداث كنار گذرهاي قوچان، چناران، نيشابور و فريمان در سال 1387
8- اختصاص مبلغ صد و بيست ميليارد (120000000000) ريال جهت بهسازي راههاي استان به ترتيب سبزوار – قوچان مبلغ هفتاد ميليارد (70000000000) ريال، محور تربت حيدريه - خواف - سه راهي نشتيفان و كالشور - سه راهي سنگان - تايباد مبلغ سي ميليارد (30000000000) ريال و محور تربت حيدريه - باخزر - تايباد مبلغ بيست ميليارد (20000000000) ريال طي سال 1387.
9- تكميل بهسازي راه امام قلي _ باجگيران در سال 1387.
10- اختصاص مبلغ يكصد و شصت و پنج ميليارد (165000000000) ريال جهت ادامه عمليات اجرايي بزرگراه آزاد شهر - بجنورد - شيروان - قوچان (طرح شماره 40702042) با هماهنگي سازمان حفاظت محيط زيست و رعايت ضوابط زيست محيطي.
11- اختصاص مبلغ سيصد و بيست ميليارد (320000000000) ريال به منظور ادامه عمليات اجرايي باند دوم تربت حيدريه - باغچه - نيشابور - سبزوار (طرح شماره 40702050)
12- اختصاص مبلغ هشتاد و پنج ميليارد (85000000000) ريال به منظور ادامه عمليات اجرايي بهسازي راههاي فيض آباد - بجستان - فردوس - ديهوك و گناباد - فردوس و بهسازي راه تربت حيدريه - بيرجند (طرح شماره 40702054)
13- تسريع در احداث بزرگراه مشهد _ فريمان _ تربت جام _ تايباد (با اولويت كنارگذرها) و باند دوم مشهد _ تربت حيدريه به نحوي كه پروژههاي مذكور تا پايان سال 1388 به بهرهبرداري برسند.
14- اختصاص مبلغ سيصد ميليارد (300000000000) ريال به ترتيب مبلغ يكصد ميليارد (100000000000) ريال جهت اصلاح و حذف نقاط حادثه خيز راههاي پرتردد استان، مبلغ پنجاه ميليارد (50000000000) ريال براي نگهداري راههاي شرياني استان و مبلغ يكصد و پنجاه ميليارد (150000000000) ريال به منظور تكميل راههاي روستايي استان در سال 1387.
15- احداث مسير ترانزيت دوغارون – تايباد توسط بخش غيردولتي و ضمانت بازپرداخت سرمايه گذاريهاي انجام شده توسط وزارت راه و ترابري طي سالهاي 1387 تا 1389.
16- تأمين اعتبار پل مشترك مرزي ايران با تركمنستان در سرخس پس از طي مراحل قانوني موضوع آيين نامه اجرايي ماده (32) قانون برنامه چهارم توسعه برابر با تفاهم نامه مشترك مرزي با كشور مقابل.
17(منسوخه 15ˏ01ˏ1400)- حذف الزام ايجاد جايگاه تعويض بوژي به نحوي كه بارهاي ترانزيتي كه توسط واگن قطار حمل ميشوند و مبدأ و مقصد آنها غير از منطقه ويژه اقتصادي سرخس ميباشند، حق ورود به منطقه ويژه نداشته باشند.
*)اين تصويبنامه به موجب بند 133 پيوست 2 مصوبه شماره 156680 /ت58411هـ مورخ 27 /12 /1399 با موضوع تصويب نامه تنقيحي هيأت وزيران در موضوع حمل و نقل ريلي (راه آهن) معتبر اعلام شده است.
18- صدور مجوز پروازهاي مستقيم از كشورهاي مسلمان به مشهد در راستاي توسعه و گسترش توريسم مذهبي.
19- مطالعه ايجاد كنارگذر رشتخوار در سال 1387.
20(منسوخه 27ˏ12ˏ1399)- مطالعه اجراي راه آهن مشهد _ چابهار در سال 1387.
پرويزداودي
معاون اول رييس جمهور